Meerdere oplossingen zijn mogelijk:
*) Ik neem de laatste papieren versie mee, die vol met notities staat van de laatste wijzigingen, op den duur niet leuk meer om te gebruiken
*) Ik maak zelf een papieren versie die ik mee neem, dan moet er al een hele handige manier zijn om dit te maken vanuit de opgestelde website. Dit is de moderne manier, wil je papier dan moet je het zelf afdrukken, dat is met vele dingen zo, handleidingen bijvoorbeeld, je zou dit in overweging kunnen nemen. Dit wil wel zeggen dat het handig moet zijn, maw, een druk op een knop geeft een pdf van de katalogus op dat moment, eventueel met aanduiding van je eigen verzameling of andere opties
*) Of, ik koop een andere catalogus... ik kan er ééntje opnoemen als je wil
De realiteit is zo dat de catalogus op de limiet zit. Als we aan hetzelfde tempo varianten op dezelfde duidelijk manier toevoegen, met detailfoto, dan wordt deze snel 1000 pagina's, en onmogelijk te produceren. Er zou ergens een tussenoplossing moeten komen, maar het is voor mij ook nog niet duidelijk wat dat precies zou zijn.
Een andere catalogus kopen, dat is een beetje een vreemd voorstel, eerlijk gezegd. Ga je deze dan ook eerst volledig aanvullen met alle nieuwe varianten en corrigeren waar nodig? Of ga je de bestaande varianten gewoon negeren omdat ze in dat boekje niet vermeld zijn?
Er zal ergens wel een compromis bestaan. Het is voorlopig nog niet aan de orde, als ik het goed begrijp. En binnen een paar jaar, in welke wereld zal dat dan zijn? Zullen beurzen/clubs nog bestaan? We hebben dit jaar gezien dat dit geen zekerheid is.
Hoe gaat die app/website opgebouwd zijn? Enkel online te raadplegen of ook volledige installatie op je smartphone? Ook varianten die nog niet de 3 exemplaren hebben? Mogelijkheid tot zelfinbreng? Mogelijkheid om zelf aantekeningen te maken?...
Mijn gevoel zegt dat het een beetje opgebouwd zal moeten worden zoals dit forum werkt. Je kunt in het overzicht de meldingen bekijken, of er nu 1 of meerdere exemplaren van gemeld zijn. Ook de varianten die in de catalogus staan zouden daar allemaal te vinden moeten zijn.
Zelf kun je dus nieuwe meldingen toevoegen, zoals hier op het forum. Het moet mogelijk zijn om dan aan te geven welke exemplaren je nog zoekt. Misschien dat die lijst dan makkelijk af te printen is?
Ik denk dat het een website zou zijn die zowel via browser of app toegankelijk zou moeten zijn, zoals je nu eBay kunt gebruiken om maar iets te noemen.
Nogmaals, ik vind het een interessant onderwerp om even over na te denken. Schermen zijn een deel van ons leven, je kijkt momenteel naar één
Ik herinner me een tijd waar men zei dat oudere mensen nooit op Facebook zouden verschijnen. Daarmee bedoelden ze 50+. Ik zou ze geen eten willen geven
Mvg,
Misslagske